Retourneren

Het kan wel eens voorkomen dat je een bestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden waarom je de bestelling toch niet door zou willen laten gaan. Wat de reden ook is, bij bestellingen in onze webwinkel heb je altijd 14 dagen bedenktijd waarbinnen je je bestelling altijd kunt retourneren.

14 dagen bedenktijd
Voor producten tel je 14 dagen bedenktijd op bij de datum waarop je het product ontvangt. Zitten er meer producten in één bestelling? Bijvoorbeeld een agenda, een stickers en een boek? En ontvang je het niet in één keer? Tel dan voor de hele bestelling 14 dagen op bij de datum waarop je het laatste product ontvangt.

Wat mag je met het product doen tijdens de bedenktijd?
Je moet het product kunnen beoordelen om na te gaan of je het wilt houden. Je mag de verpakking openmaken om het product te bekijken, mits je dit netjes doet. Je mag het product niet daadwerkelijk gebruiken als je nog niet weet of je het houdt. Plan-Point mag een vergoeding vragen als na retourzending blijkt dat je iets met het product hebt gedaan dat niet nodig was om het te kunnen beoordelen.

Procedure

1. Retourzendingen worden alleen geaccepteerd indien het product onbeschadigd is én ze dienen vooraf kenbaar gemaakt te worden aan Plan-Point. Dat kan heel eenvoudig: stuur ons een mail (info@plan-point.nl). Na ontvangst van een retournummer kun je het product onder vermelding van het retournummer terugsturen naar ons retour-adres:

Plan-Point
Populier 5
5682 GH BEST
Nederland

2. Het product dient ongebruikt, onbeschadigd en in de originele verpakking verpakt te worden in een deugdelijke doos of envelop.

3. Vermeld het retournummer en je afzendergegevens op de verzenddoos of -envelop.

Geld terug

1. We zullen na ontvangst het product binnen veertien dagen je betaling retour storten. Voor het terugbetalen hebben we wel je bankrekeningnummer en de naam van de rekeninghouder nodig. Deze kun je mailen naar info@plan-point.nl o.v.v. retournummer.

2. Heb je bezorgkosten betaald? Dan krijg je natuurlijk ook de bezorgkosten terug.

3. Stuur je alleen een deel van je bestelling terug? Je hebt bijvoorbeeld twee producten besteld, en stuurt er één terug? Dan betalen we de bezorgkosten niet terug.

4. De kosten van terugzending naar de webwinkel moet je zelf betalen.

Ruilen

Het is alleen mogelijk om een product te ruilen als je een zelfde product wilt omruilen in een andere kleur. In alle andere gevallen betalen we je het product terug. Wel draag je zelf de kosten voor terugzending van het product.

Wil je een nieuw product ontvangen?

Via onze webwinkel www.plan-point.nl kun je altijd een nieuwe bestelling plaatsen!